FANDOM

Pierdomenico Baccalario.jpg

Pierdomenico Baccalario

Pierdomenico Baccalario (urodzony 1 marca 1974 roku w Acqui Terme), włoski pisarz, tworzący literaturę młodzieżową. Studiował prawo na uniwersytecie we Włoszech. Obecnie mieszka w Reading w Wielkiej Brytanii.

Twórczość Edytuj

Seria Ulysses MooreEdytuj

Wrota czasu.jpg

Pierwsza część serii Ulyssesa Moore'a

To opowieści o dzieciach, które przeprowadzają się do tajemniczego miasteczka, Kilmore Cove, gdzie zamieszkują w starej Willi Argo, której dawnym właścicielem był Ulysses Moore. Znajdują tam Wrota Czasu, prowadzące do wielu miejsc na Ziemi, w wielu epokach. Postanawiają zebrać wszystkie klucze do drzwi w całym miasteczku i rozwikłać zagadkę Ulyssesa Moore'a i jego magicznych portali. Na przeszkodzie stoi Obliwia Newton, która chce się na Wrotach Czasu wzbogacić. Rick, Julia i Jason muszą stawić czoła niebezpieczeństwu i zdobyć wszystkie klucze, prędzej niż Obliwia.

Cztery ostatnie części opowiadają o historii Anity, która musiała przeprowadzić się do weneckiego miasteczka, gdzie spotyka Tommasa, który dzieli się z nią informacjami na temat Ulyssesa Moore'a i jego zapisków. Oni również chcą rozwikłać zagadkę "nieistniejącego" miasta Kilmore Cove i Wrót Czasu. W końcu spotykają trójkę głównych bohaterów. Próbują ocalić ostatnią mieszkankę kraju który umiera i podróżują do Arkadii. Później walczą ze zdrajcą w Kilmore Cove, znającego sekret Wrót, oraz o pojedynku z największym przeciwnikiem Ulyssesa Moore'a.

Seria CenturyEdytuj

  • Century: Ognisty Pierścień, wydana 29 lutego 2008 roku.
  • Century: Kamienna Gwiazda, wydana 13 czerwca 2008 roku.
  • Century: Miasto Wiatru, wydana 19 września 2008 roku.
  • Century: Pierwotne Źródło, wydana 14 stycznia 2009 roku.

Seria opowiada o historiach czterech nastolatków różnych narodowości, którzy spotkali się całkiem przez przypadek - Włoszki Elektry, Amerykanina Harvey'a, Francuzki Mistral i Chińczyka Shenga. Odkrywają, że razem muszą wypełnić przepowiednię - podpisać pakt z naturą, jak to się dzieje co sto lat. Pomagają im w tym wybrańcy ostatniego Century oraz ich przyjaciel Ermete. Muszą jednak stawić czoła Heremitowi Devilowi, który nasyła na nich swoich ludzi, by jako pierwszy rozwikłać zagadkę. Czy przyjaciołom uda się odnowić przysięgę i nie doprowadzić do złamania paktu?

Seria Will Moogley. Agencja DuchówEdytuj

  • Pięciowidmowy Hotel, wydana 24 kwietnia 2009 roku.
  • Wstrząsająca Rodzinka, wydana 19 czerwca 2009 roku.
  • Duch Drapacza Chmur, wydana 26 czerwca 2010.
  • Anche i fantasmi tremano, planowane wydanie na wiosnę 2011 roku.

Książka Dziennik zakochanej nastolatkiEdytuj

Napisana we współpracy z Eleną Peduzzi, opowiada o wakacjach 16-letniej dziewczyny imieniem Greta, spędzonych poza domem (na Elbie), gdzie spotyka swoją pierwszą miłość. Greta opisuje swoje uczucia, w dzienniku, którego ostatnią stronę wyrywa. Kilka miesięcy później jej notes trafia w ręce poszukującego natchnienia pisarza. Autor stara się dociec jak zakończyła się jej wakacyjna miłość.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki