FANDOM

Ulysses Moore
Nestor

http://2.bp.blogspot.com/_q_x1R95WHmY/THegfW-715I/AAAAAAAAACU/RQeaVLF4n8Q/s1600/img-nestor.jpg

Informacje biograficzne
Imię i nazwisko Ulysses Moore
Data urodzenia 27.09.1947
Płeć Mężczyzna
Rodzina Penelopa Moore - żona
Miejsce zamieszkania Kilmore Cove
Willa Argo
Znaki szczególne kuleje na jedną nogę

Ulysses Moore alias Nestor Mac Douglas (urodzony w Edynburgu) - ogrodnik w Willi Argo.  Mieszka w domku w ogrodzie Willi Argo, znajdującej się na Salton Cliff 1, w Kilmore Cove w Kornwalii. W piątym tomie dowiadujemy się, że pod postacią Nestora ukrywa się Ulysses Moore.

W piątym tomie zdenerwowany Rick zapytał Nestora i Leonarda który z nich jest Ulyssesem. Nestor przyznał, że tak naprawdę nazywa się Ulysses Moore.

Odkrywca Wrót CzasuEdytuj

Kiedy Nestor był dzieckiem, wraz ze swoimi przyjaciółmi: Wikorem "Blackiem" Wulkanem, Peterem Dedalusem, Leonardem Minaxo, Klitamnestrą Biggles i Feniksem Smithem odnalazł tajemnicze drzwi, które okazały się tak naprawdę Wrotami Czasu. Za wszelką cenę chcieli dowiedzieć się, kto je stworzył. Przez wiele lat próbowali, jednak się nie udało.

Nestor jest dawnym właścicielem Willi Argo i Wrót Czasu. Już od pierwszej części próbuje przekazać rodzeństwu Covenant i Rick'owi Banner'owi sekret wrót i podróży w czasie.

Związek z PenelopąEdytuj

Podczas jednej ze swoich podróży do osiemnastowiecznej Wenecji Ulysses, wówczas trzydziestoletni mężczyzna, poznaje piękną dziewczynę - Penelopę. Zakochują się w sobie, jednak aby mogli razem zamieszkać w Wilii Argo, ktoś musiałby pozostać w XVIII wieku. W końcu, "po długich miesiącach spędzonych w męce" John Joyce, ojciec rzekomego Nestora zgadza się przejść do Wenecji. Takim to sposobem w 1977 roku Penelopa Sauri i Ulysses Moore zostają małżeństwem.

Jednak po 20 latach wspólnego życia, podczas jednej z kłótni, Penelopa wychodzi z domu i... nie wraca. Następnego dnia doktor Roger Bowen informuje zrozpaczonego Ulyssesa, że widział ślady krwi na urwisku przy Willi - jego żona nie żyje. Mężczyzna nie może się z tym pogodzić i każe zorganizować swój wyimaginowany pogrzeb - od tej pory udaje, że jest ogrodnikiem Nestorem. O jego prawdziwej tożsamości wiedzą tylko najbliżsi przyjaciele, z czasem dowiadują się o tym również Julia Jason i Rick.

Po kolejnych dziesięciu latach Ulysses dowiaduje się, że Penny żyje- tamtego wieczoru wcale nie spadła z urwiska. Zdeterminowany wyrusza na jej poszukiwanie (wraz z czternastoletnim Flintem, który go śledził). Zdesperowany Nestor poszukuje Penelopę na Tajemniczej Wyspie (dostał się tam za pośrednictwem Wrót Czasu w Willi Argo). Uważał, że porwał ją kapitan Spencer, a akurat tam go widział po raz ostatni. Tam dowiaduje się, że on i Mały Flint są jedynymi ludźmi na wyspie i wskakuje do wulkanu, gdzie jest "szczelina" prowadząca do Labiryntu (Flint skoczył razem z nim). Później chodzą do różnych sal Labiryntu- od Sali Osób Zaginionych, do Biura Podróżnicy w Wyobraźni na Świecie. Tam dowiadują się pewnych rzeczy- np., że Penelopa spotkała kapitana Spencera, a ten prawdopodobnie ją porwał. Ulysses Moore udaje się do Mrocznych Portów, gdzie napotyka Pandorę, ta przewozi go na Bagna. Tam Uczestnicy Wielkich Wakacji zostawili statek pirata. Na bagnach Nestor spotyka Leonarda i Kalipso oraz żywego Ursusa Marriet'a, z którymi powraca do Kilmore Cove. Gdy on, Mały Flint i reszta są w miasteczku dowiadują się, że Spencer próbował zabić Penelopę w Krainie Puntu, podpalając bibliotekę, ale mu się to nie udało, gdyż Rick i Jason spotkali ją kilka lat później w funkcji "Zaufanej Pomocnicy Najwyższego Pisarza". Tam właśnie Ulysses i Penelopa się spotykają i powracają do Kilmore Cove, aby ponownie mieszkać w Willi Argo.

Penelopa i Ulysses z niewiadomych przyczyn nigdy nie mieli dzieci.

Ród Moore'ówEdytuj

Historia jego przodków była dość nieprzyjemna. W Willi Argo mieszkał protoplasta rodu - Ksawery Moore. Odkrył on Wrota Czasu i postanowił je zamknąć. Jednym z ostatnich przedstawicieli rodu był pradziadek Ulyssesa - Raymond Moore. Po odkryciu Wrót również postanowił je zamknąć. Przeniósł się do Londynu i zamieszkał na Frogal Lane 23, aczkowiek Willa w Kilmore Cove była nadal w jego posiadaniu. Następnie pojawił się dziedek Ulyssesa- Generał Markury Moore. Willa Argo również była w jego posiadaniu. Jakiś czas później jego córka wyszła za mąż za Johna Joyce'a, który zgodził się zmienić nazwisko na Moore, aby ród nie wygasł. Anabella opowiedziała mu o Wrotach.Niedługo potem Anabella zaszła w ciążę. Urodziła Ulyssesa. Niestety zmarła przy porodzie. Jej mąż jako jedyny nie płakał na pogrzebie Anabelli, dlatego Markury stwierdził, że zięć ożenił się z jego córką tylko dla pieniędzy. Nie znosił Klubu Podróżników w Wyobraźni, więc zastąpił go Klubem Podpalaczy. Nienawidził również swojego wnuka, ponieważ to przez niego umarła Anabella.

John Joyce był uroczym mężczyzną, ale zupełnie nie radził sobie z prowadzeniem domu, ani z opieką nad swoim dzieckiem. Zatrudnił więc do pomocy niańkę (Elizabeth Kepler), która zamieszkała w malutkim domku przy Willi Argo, nazywanym później domkiem Nestora.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki