FANDOM

Wrota czasu
Wrota czasu
Tytuł książki Wrota czasu
Tytuł oryginalny La porta del tempo
Rok wydania 2004
Stron 221
Autor Pierdomenico Baccalario
Ilustracje Iacopo Bruno
Tłumacz Bożena Fabiani
Chronologia tomów
Poprzednia
Następna Antykwariat ze starymi mapami
Jeśli z czterech jedne otworzysz przypadkiem
Z czterech trzecie wskażą motto
Z czterech dwoje zaprowadzi na śmierć
A jeden z czterech - poprowadzi na dół.

Ulysses Moore

Wrota czasu - pierwszy tom serii o Ulyssesie Moorze autorstwa Pierdomenico Baccalario. Akcja rozgrywa się w Kornwalii w miasteczku Kilmore Cove, które nie istnieje na żadnej z map.

Czas i miejsce akcji Edytuj

Troje dzieci, Jason, Julia i Rick, rozkochanych w przygodzie. Położona wysoko nad morskim urwiskiem Willa Argo, pełna tajemniczych pokoi. Drzwi ukryte za szafą, zamknięte na cztery spusty, niedające się otworzyć. Ale dzieci za wszelką cenę chcą je otworzyć...

Fragment Edytuj

Jason jak każdy chłopak marzył o wielu przygodach. Nawet jego matka uważała, że czasami zachowuje się zbyt impulsywnie i arogancko. Chłopak nie zdawał sobie z tego sprawy, ale w głębi serca wszystkich nienawidził. Nienawidził ich tak mocno, że był gotów ich zabić. Zabić ich-własnych rodziców!

Spis rozdziałów Edytuj

  1. Zadrapane drzwi
  2. Przeciąg
  3. Jazda pod górę
  4. W domu
  5. Plan
  6. Kąpiel w morzu
  7. Otwarcie
  8. W zawiniątku
  9. Biblioteka
  10. Za szafą
  11. W Kilmore Cove
  12. Błyskawice
  13. Niezrozumiałe przesłanie
  14. Przeznaczenie
  15. Gdzie wszystko się zaczyna i kończy
  16. Ciemne schody
  17. Skok w przepaść
  18. Na górze
  19. Na dole
  20. Grota
  21. Ostatni dziennik
  22. Ku portom marzeń
  23. Mały kapitan

Streszczenie Edytuj

Na początku książki znajdujemy e-mail od Pierdomenico Baccalario do redakcji "Parostatku" - włoskiego wydawcy sagi. Pisze tam, że nie dotarł swoim wypożyczonym autem do Kilmore Cove ponieważ nie znalazł go na mapie. Zadzwonił pod numer który wskazała mu redakcja. Opdowiedziała mu miła angielka (w następnych tomach dowiadujemy się, że była to Calypso). Kobieta umówiła się z nim w hoteliku Bed & Breakfast w Zennor gdzie się zatrzymał następnego dnia. Nazajutrz nie spotkał jej - znalazł tylko ogromny kufer wraz z pozostawionym listem w którym pisze, że Ulysses Moore pozostawił te materiały z prośbą o ich przekazanie. Dostał też zezwolenie na opublikowanie tych dokumentów ,ale jako autor miał być podany Ulysses Moore. Wewenątrz kufra była sterta fotografi, map, rysunków oraz 6 zeszytów (dzienników) o szczerniałej okładce. Były one zapisane nie zrozumiałym językiem. Udało się mu przetłumaczyć pierwszy. Treść przesłał w załączniku wraz ze zdjęciem kufra hoteliku i mapy Kornwali.

Zadrapane drzwiEdytuj

W pierwszym rozdziale czytamy, Państwo Covenant dotarli do nowo zakupionej Willi Argo. Zapoznali się z ogrodnikiem - Nestorem. Zaczęli zwiedzać Willę. Dotarli do najstarszego pokoju domu - o kamiennnych ścianach i suficie z tego samego materiału. Rozmawiali o dzieciach państwa Covenant. W pewnym momencie Pani Covenant zauważyła pewne stare, zadrapane, prawie kompletnie zniszczone drzwi. Nestor poprosił aby je zignorować i podzielił pomysł pana Covenant aby je zasłonić szafą. Powiedział, że nie można dopuścić do otwarcia tych drzwi przez dzieci.

PrzeciągEdytuj

Jason przechadzał się po Willi tropiąc ducha. Był pewien, że znajduję się w domu. Oglądał on portrety dawnych właścicieli tego domu. Pomyślał, że teraz portret jego rodziny będzie wisiał na tej ścianie koło schodów na piętro. Podeszła do niego jego siostra, Julia katygorycznie odmówiła pozowania. Jason powrócił do poszukiwania ducha. Wyciągnał Podręcznik przerażających stworów autorstwa Dr. Mesmera - jego ulubionego bohatera kresówek. Postanowił, że skorzysta z podanych tam rad, choć nie mogł przekonać siostry, że w domu jest duch. Ich rodzice szykowali się do Londynu aby załatwić ostatnie sprawy związane z przeprowadzką. Oni mieli zostać pod opieką Nestora bezwzględnie będąc mu posłuszni. Pozwolili im zaprosić Ricka Bannera - chłopca z okolicy niedawno poznanego w szkole. Razem z siostrą wyszli na dwór. Ogrodnik cierpliwie słuchał poleceń pani Covenant na temat opieki nad dziećmi. Ten odpowiedział, że nie zamierza ich szczególnie pilnować ponieważ Covenantów niemiało być zalednie 1 dzień. Po pożgnaniu się z dziećmi, Państwo Covenant ruszyli do londynu.

Jazda pod góręEdytuj

W 3 rodziale czytamy o ciężkiej wspinaczce Ricka na Salton Cliff, gdzie stoi Willa Argo. Za żadną cenę nie chce zmienić przerzutek, choć łydki go piekły. Myślał o swoim ojcu, który przemierzył cała Anglięna rowerze, choć nie miał nowoczesnego roweru. Zaciskając zęby jechał dalej. Myślał cały czas, że spełni się jego największe marzenie - zwiedzi Willę Argo. Tyle się o niej nasłyszał! O tym domu, o jej właścicielu! Rick pedałował już na stojąco. Uchodził za cichego spokojnego leeeel

chłopca, bez wszystkich rozlicznych rozrywek. Na przykład nie miał komputera jak wszyscy w klasie. lecz kiedy Panna Stella, wychowawczyni przedstawiła Julię i Jasona oszalał z radości. Podczas gdy jechał poczuł, że coś za nim jedzie. Zorientował się, że jest pośrodku drogi i nie zdoła się usunąć w bok. Ryk klaksonu kompletnie go zdezorientował. Gwałtownie skręcił w lewo po czym wpadł do rowu. Kątem oka zobaczył że była to limuzna. Gdy się wygramolił okropnie się wściekł. Samochód zjechał na pobocze. Chłopiec lekko się przestraszył. Szybko sprawdził co z rowerem. Na pierwszy rzut oka wyglądał dobrze. Nagle uszyłał delikatny koniecy głos. Kobieta szybko zmusiła swego kierowcę wyglądającego na opryszczka do przeprosin. Ten coś tam wyburkał. Odjehali. Rick oszołomiony milionem słodkich słów od kobiety pomyślił jednoznacznie - Durnie! Chłopak dojechał do Willi Argo. Zauważył lekki bałagan w ogrodzie. Następnie...czarną limuzynę, tą która przed chwilą go potrąciła. Kobieta która obrzuciła go słodkimi słówkami przykrości teraz mocno gestykulując kłóciła się z Nestorem. Na koniec dodała: "Jeszcze zobaczymy!" i odjecjała ze swoim podwładnym. Rick Banner zagadał ogrodnika. Ten powiedział mu, że była to Obliwia Newton i że czekają na niego bliźniaki, po czym odszedł. Rick oparł rower na nóżce i... rower się przewrócił. Teraz sięzormnietował, że nózka się wygieła podczas wypadku. Chciało tym powiadomić Nestora, lecz gdzieś przepadł. Wszedł do Willi.

W domu

PlanEdytuj

Ricka i jasona oraz juli

Kąpiel w morzuEdytuj

OtwarcieEdytuj

W zawiniątkuEdytuj

BibliotekaEdytuj

Za szafąEdytuj

W Kilmore CoveEdytuj

BłyskawiceEdytuj

Niezrozumiałe przesłanieEdytuj

PrzeznaczenieEdytuj

Gdzie wszystko się zaczyna i kończyEdytuj

Ciemne schodyEdytuj

Skok w przepaśćEdytuj

Na górzeEdytuj

Na doleEdytuj

GrotaEdytuj

Ostatni dziennikEdytuj

Ku portom marzeńEdytuj

Mały kapitanEdytuj

Na pokładzie Metis Jason, Rick i Julia płyną do starożytnego Egiptu.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki